Wstępny moodboard do projektu.
Fundacja Monastyczna zrzesza osoby zafascynowane Tradycją Kościoła Katolickiego i chcące wspólnie pracować dla odnowy życia monastycznego.
Komunikacja wizualna Fundacji miała wyrażać powagę i skupienie, ale także zaznaczać, że jest to organizacja otwarta, nieofensywna. Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy, że w sygnecie logotypu znajdzie się gotycki portal i gałęzie winorośli. Uchylone drzwi zapraszają odbiorcę do wkroczenia w świat Tradycji i kontemplacji. Winny krzew odsyła nas do mistyki liturgii i wspólnotowości.
Poszukiwania rozpoczęłam od szkicowania gotyckich portali. Potem przyszedł czas na na poszukiwanie typograficzne.
Zadanie nie było łatwe – krój pisma miał realizować założenia marki i wizualnie nawiązywać do czasów średniowiecza, ale zależało nam, by uniknąć wrażenia disneyowskiej rekonstrukcji.
Powstało wiele propozycji użycia różnorodnego liternictwa i wyglądu znaku, część z nich prezentuję poniżej.
Po długich poszukiwaniach klient zdecydował o wyborze ręcznie kreślonych liter opartych o krój Almendra oraz znaku z dyskretnymi drzwiami w minimalistycznym portalu. Całość zamknęliśmy w okręgu, nawiązując do historycznych pieczęci.
Powstały znak jest klasyczną formą odzwierciedlającą wartości Fundacji. Mimo wizualnych odwołań do średniowiecza ucieka od groteskowości. Niedoskonałości w kreślonych znakach naśladują pracę rzemieślniczą, która wymaga czasu i skupienia.
Kolory zastosowane w identyfikacji wybrane są z palety barw natury. Zielony to kolor natury, bluszczu. Bordowy odwołuje się do koloru stosowanego w księgach liturgicznych.
Jako uzupełnienie identyfikacji stworzyłam modułowe ornamenty bazujące na historycznych figurach, które mogą być stosowane w materiałach produkowanych przez Fundację.
W ramach wdrożenia identyfikacji zaprojektowałam broszurę, zestaw wizytówek oraz papier firmowy.
Powstało także kilka wstępnych propozycji plakatów, których ostateczna realizacja nie doszła do skutku.
Fundacja Monastyczna 2020
Back to Top